måndag 30 juli 2012

The dark knight rises

Hej!
Har varit på semester i Norge en vecka. Under den tiden var det fint väder en dag. En av dagarna det regnade gick vi på bio och tittade på The dark knight rises, den nya Batman-filmen.
Jag har tyckt om de förra Nolan-regisserade Batman-filmerna men jag missade att se den förra, The dark knight, på bio. Och jag tenderar att tycka bättre om film jag ser på bio, så just nu i alla fall, tycker jag bäst om den allra senaste.
Bäst med The dark knight rises:
Hur den kan vara en helt bra actionfilm men samtidigt få mig att stanna upp och tänka efter lite
Sämst med The dark knight rises:
Skurken. Hur kan det ta flera timmars filmtid att ta död på en helt vanlig man?
Bästa repliken i The dark knight rises:
När Christian Bale sluddrar fram You wouldn't have given it to a ordinary citizen!
Sämsta repliken i The dark knight rises:
I came back to stop you!

Mest tycker jag om den för att det är en upplevelse att se den på bio, och för att jag oftast går på känsla när jag bestämmer mig för vidare jag tycker om något eller inte. Skulle jag sätta mig ner och analysera den skulle jag antagligen inte vara lika imponerad. Strunt samma. Jag skulle betala för att se den igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar